Nordnorge - Svolvær - Lofoten

Her på disse kanter spiller Hurtigrutens skibe jo ind som det faste indslag til inddeling af døgnets rytme. I morges vågnede vi op og kunne se indsejlingen fra vores hotelvindue.


Derefter kørte vi ind i Lofoten, hvor første stop var Rafnsfjorden hvor vi kunne kigge over til Troldfjorden. Selvfølgelig blev vi budt velkommen af en havørn.


Næste stop blev Vågan kirke, hvor Hans Egede var præst inden han drog til Grønland. Det er dog ikke kirken fra Egedes dage, som står der i dag, men tilgengæld mener turistkontoret, at det er den største trækirke nord for polarcirklen. Der er mange ting der på disse kanter bliver målt i forhold til polarcirklen.



Henningsvær bød på en dejlig cafe for klatrere, som serverede en perfekt bacalau. Den kunne vi lige holde ud at nyde i solskinnet.


Henningsvær er nok værd at slentre rundt i med den konstante udsigt til Lofotens fjelde.


Fjeldene og havet har vi heldigvis også udsigt til fra vort hotelværelse i Svolvær. Den udsigt fås nok ikke bedre og om aftenen kommer Hurtigruten og lægger til kaj lige ved siden af hotellet. Det var den samme båd, som vi blev vækket af i morges. Nu har den fulgt os hele dagen.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar