Vicenza onsdag

til morgen havde vi en dejlig spadsertur ud ti Villa la Rotonda, ca 4 km. Dejligt at komme ud på landet og opleve det grønne forår.

Rotondaen lignede sig selv, som den ser ud på billederne, men jeg troede egentlig at den var større i virkeligheden.



Nu ser man så tit bygningen så derfor kommer der her nogle billeder taget den anden vej med udsigten fra bygningen. 





På vejen  tilbage besøgte vi Villa Valmerana ai Nani, hvorvi bortset fra freskerne på væggene også spottede billeder af Droning Ingrid, Anne Marie og Benedikte på kaminhylden. Jo de havde også været her for at besøge greven.




Om eftermiddagen så vi Palladios Teatro Olympica


Og kunne studere søjleordnen på basilicaen nøjere:


Ingen kommentarer:

Send en kommentar